Search results will appear here
Zwiększ kontrast:
Zmień rozmiar czcionki:
100%

Iwona Cugier

W zawodzie od 34 lat. Zaczynała jako nauczycielka w klasach 1-3, potem zdobywała kolejne edukacyjne szczyty; uzyskała kwalifikacje do nauczania informatyki, plastyki i muzyki oraz pracy jako oligofrenopedagog. Najbardziej zmotywowana czuje się, gdy widzi, że jej praca przynosi efekty – uczniowie i uczennice biegle posługują się nowo poznaną technologią, a ich zadowoleni rodzice dzielą się miłym słowem. Uwielbia odkrywać nowe metody pracy. Czuje, że żyje, gdy jej życie wypełnione jest pasją, dlatego na co dzień nie spoczywa na laurach; nieustannie eksperymentuje, poszukuje, udoskonala… Ulubiona forma wypoczynku? Długie wycieczki rowerowe!

Doświadczenie

Trenerka w ogólnopolskich programach edukacyjnych z zakresu programowania, rozwijania kompetencji cyfrowych oraz cyberbezpieczeństwa. Autorka wielu artykułów, materiałów edukacyjnych i scenariuszy. Regularnie współpracuje z Cyfrowym Dialogiem, Fundacją Szkoła z Klasą oraz Fundacją GoCarrots!. Znawczyni narzędzi TIK, platform do nauki online i Design Thinking. Obecna na Liście Honorowej 14 osób w Polsce, które w sposób szczególny przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Posiada tytuł Microsoft Innovation Educator Expert oraz MIEE Fellow. Obecnie uczy informatyki i plastyki w Szkole Podstawowej nr 13 w Lesznie.

Edukacyjne supermoce

Cyberbezpieczeństwo
Design Thinking
Scratch

Porcja konkretów

Ukończyła studia na kierunkach Nauczanie Początkowe, Edukacja Artystyczna, Informatyka dla Nauczycieli, Pedagogika Specjalna. Ukończyła kurs dla moderatorów w ramach Aktywnej Edukacji oraz wiele kursów trenerskich (m.in.. Mistrzów Kodowania, Cybernautów, Asów Internetu). Posiada certyfikaty Microsoft Innovative Educator Expert, Microsoft Innovative Educator Fellow, Certified Entry-Level Python Programmer oraz z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym. Ma na swoim koncie szkolenia: M- technologie informacyjne, edukacja multimedialna w praktyce szkolnej, administratorów szkolnych pracowni, etwinningowe, “Europeana”, „Kształtowanie umiejętności uczenia się”, „Przeciwdziałanie przemocy w szkołach – program profilaktyczny IMPACT”, „Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów”, „Zbuntowane dziecko czyli okres dojrzewania u dzieci i młodzieży” oraz wiele innych. Zna HTML, Pythona, podstawy C++.