Search results will appear here
Zwiększ kontrast:
Zmień rozmiar czcionki:
100%

Joanna Apanasewicz

Twierdzi, że na drugie imię ma Barbara, ale my obstawiamy, że jest to jednak “kreatywność”. Doświadczona nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, trenerka, mentorka, ekspertka edukacyjna, autorka wielu scenariuszy zajęć i publikacji z zakresu STEAM, wprowadzania nowych technologii do edukacji, programowania, a także kreatywnych i aktywizujących metod nauczania. Motywuje ją mnóstwo rzeczy, ale na pierwszym miejscu zawsze były i będą iskierki w dziecięcych oczach. Kiedy akurat nie zajmuje się wprowadzaniem dzieciaków świat kodowania, zapewne robi jedną z następujących rzeczy: wskakuje na rower / wyciąga akwarele i maluje / gra na gitarze / tworzy konstrukcje za pomocą technik papieroplastyki.

Doświadczenie

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej z informatyką w szkole podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Trenerka w programie “Zaprogramuj Przyszłość”. Członkini grupy SuperBelfrzy RP, dwukrotna laureatka Listy 100 Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Wielokrotna prelegentka na konferencjach polskich i międzynarodowych. Prowadzi edukacyjnego bloga http://apanaski.blogspot.com/. Regularnie współpracuje z Cyfrowym Dialogiem, Fundacją Think, Fundacją Szkoła z Klasą, Gdańskim Wydawnictwem Oświatowym.

Edukacyjne supermoce

Scratch Junior
Kodowanie z najmłodszymi
TIK w edukacji

Porcja konkretów

Absolwentka kierunków: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Pedagogika Terapeutyczna oraz Nauczanie Języka Angielskiego w Edukacji Wczesnoszkolnej. Ukończyła kurs trenerski programu “Mistrzowie Kodowania” oraz kurs “Programming for The 21th century classroom” w European Schoolnet Academy. Jak ryba w wodzie czuje się w takich obszarach jak: nauka podstaw programowania w klasach 1-3 (znajomość Scratcha, Scratcha Juniora, aplikacji do nauki kodowania, gier i zabaw offline); metody aktywne w edukacji (metody projektowe, angażujące uczniów, gry i zabawy, nauka przez doświadczenia i eksperymentowanie); narzędzia i aplikacje TIKowe (tablica interaktywna, tablety, aplikacje do tworzenia interaktywnych zadań (Wordwall, LearningApps, Liveworksheets) narzędzia chmurowe Microsoft, Google, Genially, Nearpod, Canva. Doświadczona prowadząca szkoleń i webinarów. Zna podstawy Design Thinking.