Search results will appear here
Zwiększ kontrast:
Zmień rozmiar czcionki:
100%

Sylwia Milczarek

Biegle włada kilkoma językami, ale nie nazwiemy jej poliglotką, lecz utalentowaną programistką, bo te języki to Scratch, Scratch Junior, App Inventor, Python. Żaden przedział wiekowy nie jest jej straszny – szkoli dzieci, młodzież, dorosłych… Jest nie tylko programistką, ale i nauczycielką, trenerką, a także autorką: scenariuszy, artykułów, innowacji pedagogicznych; a wszystko, co wychodzi spod jej palców (i klawiatury!) ma na celu popularyzację nauki programowania. O tym opowiada także na konferencjach, na które często jest zapraszana w roli prelegentki. Do działania motywuje ją zaangażowanie uczennic i uczniów w proces poznawczy oraz edukatorki i edukatorzy z nietuzinkowym podejściem do pracy. W wolnych od kodowania chwilach tworzy sztukę origami i szydełkuje (w końcu to też rodzaj kodu).

Doświadczenie

W projekcie “Zaprogramuj Przyszłość” pracowała jako trenerka oraz koordynatorka. Tworzyła lub współtworzyła scenariusze do aplikacji Scratch, Scratch Junior, z wykorzystaniem maty edukacyjnej, do kodowania bez komputera. Współpracuje z organizacjami działającymi w zakresie wdrażania nowych technologii w szkolnictwie. Ma na koncie mnóstwo przeprowadzonych webinarów, szkoleń online i stacjonarnych; jej publikacje można znaleźć w magazynie TIK w Edukacji oraz na stronie AKCES Edukacja. Prowadzi warsztaty dla dzieci i nauczycieli m.in. w Centrum Mistrzostwa Informatycznego, programie “Informatyka bez granic” czy Lekcja:Enter. Współpracuje z Biblioteką “Oświęcim” oraz Wydawnictwem “Oficyna MM”. Na co dzień uczy matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 36 w Tychach.

Edukacyjne supermoce

Python
Kodowanie z najmłodszymi
TIK w edukacji

Porcja konkretów

Absolwentka Pedagogiki oraz Matematyki na kierunku Matematyka dyskretna i matematyczne podstawy informatyki. Ukończyła kurs trenerski “Mistrzowie Kodowania”. Szkoliła się m.in. w zakresie oceniania kształtującego, tutoringu szkolnego, TIK w edukacji, pedagogiki zabawy, metod aktywizujących. Zna i stosuje w praktyce eduScrum, HTML, program Gimp oraz Micro:bit, druk 3D. Ukończyła kurs moderatora metody Design Thinking.