Cyberbezpieczeństwo / moduł II. w cyklu webinarów 2024/25

Dla kogo: nauczyciele i nauczycielki szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Tryb i czas trwania: ONLINE / 60 minut
Data: Styczeń, luty, marzec | 19:00

WEBINARY SĄ BEZPŁATNE, OBOWIĄZUJĄ ZAPISY.

Cyberbezpieczeństwo / moduł II. w cyklu webinarów 2024/25

Już trzeci rok z rzędu organizujemy cykl bezpłatnych webinarów obejmujący cały rok szkolny. Bierzemy na warsztat edukacyjne tematy nie tylko modne i „gorące”, ale przede wszystkim trudne lub wymagające pogłębionej analizy i dialogu. Na semestry 2024/25 zaplanowaliśmy trzy moduły po trzy webinary – czyli w sumie czeka na Was aż 9 godzin (pełnych nie lekcyjnych!) wartościowych i merytorycznych treści oraz propozycji odpowiedzi na wzywania, z którymi mierzycie się w klasie i/lub szkole. Każdy warsztat poprowadzi doświadczony trener/doświadczona trenerka z kadry naszego NODNu.

60 minut intensywnego warsztatu online, łączącego teorię z praktyką, pozwoli ponadto:

✅ pogłębić wątek szczególnie interesujący dla uczestnika/uczestniczki, ponieważ przewidujemy część Q&A, podczas której prowadzący/prowadząca będą odpowiadali na pytania związane z omawianym tematem,

✅ zdobyć bonusy pod postacią gotowych propozycji pracy z uczniami i uczennicami.

✅ uzyskać certyfikat NODN Cyfrowy Dialog (po uzupełnieniu ankiety).

Warsztaty będą odbywać się w pierwsze wtorki miesiąca o 19:00 (z kilkom wyjątkami) na platformie ClickMeeting.


MODUŁ I: PARTNERSTWO W KLASIE

Za nami trzy spotkania (październik, listopad, grudzień), nagrania można znaleźć na naszym kanale YouTube: bit.ly/4hiPQGy

MODUŁ II: CYBERBEZPIECZEŃSTWO

Przed nami trzy spotkania – w styczniu, lutym i marcu.

I. Czy cyberbezpieczeństwo istnieje bez krytycznego myślenia? Rozmowa z prof. Bogdanem Księżopolskim

22 stycznia o 19:00 | prowadząca: Barbara Krywoszejew

Zapraszamy na webinar, który przyjmie formę rozmowy naszej ekspertki edukacyjnej, Basi Krywoszejew, z prof. Bogdanem Księżopolskim, kierownikiem katedry cyberbezpieczeństwa w Akademii Leona Koźmińskiego. Będzie to doskonała okazja do aktywnego udziału i zadawania pytań na temat bezpieczeństwa w sieci. Rozmawiając o cyberbezpieczeństwie, nie sposób nie wspomnieć o krytycznym myśleniu. W dobie nowych technologii oraz idących za tym, nowych zagrożeń, owa kompetencje wydaje się wręcz kluczowa. Czy w ogóle możliwe jest zapewnienie sobie i innym bezpieczeństwa w sieci bez krytycznego myślenia?

Dlaczego warto wziąć udział w naszym webinarze?

  • Dowiesz się, na jakich fundamentach budować ochronę siebie i swoich uczniów/uczennic w sieci.
  • Będziesz mieć okazję zadawania pytań z obszaru cyberbezpieczeństwa, na które nie możesz znaleźć odpowiedzi.
  • Skorzystasz z wiedzy i doświadczenia ekspertki i eksperta w dziedzinie cyberbezpieczeństwa.

 

Tematy kolejnych webinarów już wkrótce!

Mówią o naszych webinarach...

Poznaj opinie osób, które uczestniczyły w naszych poprzednich bezpłatnych cyklach webinarów – o Laboratoriach Przyszłości i metodyce 4P4C – i zobacz, że warto dołączyć do tego grona!

Bardzo podobała nam się taka forma zajęć – pełna emocji i zaangażowania zarówno ze strony uczniów jak i pani prowadzącej :-). Z ekranu popłynęło dużo pozytywnej energii, zachęty do działania i mobilizacji do realizowania zaplanowanych celów. Czas zleciał nam niesamowicie szybko. Jesteśmy chętni na podobne zajęcia w przyszłości. Pozdrawiamy i dziękujemy 🙂

Uczestniczka e-lekcji z Minecraftem

Uczę Scratcha od 10 lat i myślałam, że nic mnie nie zaskoczy, a dowiedziałam się sporo nowości.

Uczestniczka zajęć ze Scratchem

Cieszę się, że wzięłam udział w spotkaniu po raz pierwszy w tym cyklu i super, że są nagrania z wcześniejszych spotkań, które można obejrzeć.

Uczestniczka webinaru o metodyce 4P4C

Dzieci były zaangażowane, z uwagą słuchały poleceń, były aktywne. Chętnie przystąpiły do uzupełniania kart. Uczniowie poprosili o wyszukanie na YouTubie tańców i wysłuchali fragmentów nagrań.

Uczestniczka e-lekcji dla dzieci "Taniec Robotów"

1. Możliwość zastosowania sztucznej inteligencji w Scratch. 2. Pokazanie, w jaki sposób buduje się program z bloczków. 3. Możliwość pracy z emocjami i sztuczną inteligencją. Wszystko było wspaniałe!!!

Uczestniczka zajęć o wykorzystaniu AI w Scratchu

Bardzo ciekawe warsztaty, w fajnej formie dostępnej dla wszystkich. Dziękuję!

Uczestniczka webinaru o AI

Oswojenie z elektronika. Prezentacja krok po kroku od instalacji po konkretne przykłady zadań.

Uczestniczka zajęć o pracy z BeCreo

Brałam udział z synem (5 lat) i cały wieczór bawił się wykonaną procą, więc zyskaliśmy i wspólny czas na warsztatach i super zabawkę.

Uczestniczka majsterkowania online

Masz pytania?

Jeśli masz pytania dotyczące szkolenia, chcesz indywidualnie dopasować czas jego trwania lub formę, prosimy o kontakt mailowy. 

Napisz do nas